2013. február 13., szerda

Bögrés kölessüti

   No, akkor komplettáljuk a minapi burgonyakrémlevest, legyen kész az a vega menü, készítsünk második (vegán) fogást. Olyat, ami tejmentes, cukormentes, gluténmentes, tojásmentes...

Vegán kölessüti (köleskoch?)


   Hozzávalók:
  • 1,5 csésze köles átöblítve,
  • 1 csésze mazsola megmosva (és esetleg turmixolva, így édesebb ízt ad),
  • 0,5 csésze kókuszreszelék (ha teheted, keress kénmenteset, leginkább neten rendelhető :-/) vagy darabolt dió,
  • 3 db alma felkockázva,
  • 3 evőkanál olaj vagy olvasztott vaj (utóbbi esetben csak vegasüti lesz, nem vegán),
  • 2-3 evőkanál méz vagy xilit (akit nem zavar, annak mehet helyette cukor),
  • 1 evőkanál kakaópor vagy karobpor,
  • fahéj, szegfűszeg, kardamom, őrölt vanília tetszőleges kombinációja,
  • 5 csésze hideg víz (nem kell előre kimérni)
   Megjegyzés: 3 dl-es csészét használok (ha van kenyérsütőgéped, annak a pohara is jó, a legtöbb pont ekkora).


   Elkészítése:
  • a sütőt előmelegíteni 200 fokra,
  • a kölest egy magas falú tepsibe teríteni (nekem a 23x34x4 cm-es jénaiba épp csak beleférnek a 3 dl-es csészével mért hozzávalók), és ráönteni az olajat,
  • rászórni a mazsolát, kókuszt/diót, almát,
  • felönteni 3 csésze vízzel (lassan, hogy szép egyenletesen úsztassa meg az előzőeket),
  • a csészében elkeverni a xilitet/mézet/cukrot, a fűszereket (helyettük egy kis mézeskalácshoz való fűszerkeveréket szoktam), a kakaóport/karobport, fölengedni vízzel (szerintem kb. 0,5 csészényi férhet bele), majd mindezt a tespibe önteni,
  • és végül kb. 1,5 csészényi vízzel kiöblíteni a csészét, mehet ez is a tepsibe,
  • a tepsi pedig az előmelegített sütőbe, kb. 20-30 percre (azért szeretek jénait használni, mert látom, van-e még víz a süti alatt, mellett),
  • ha megsült, ki lehet venni a sütőből, és türelmesen várni, míg meghűl, úgy jól szeletelhető, melegen inkább csak kanalazni lehet,
  • és szerintem érdemes egy jó adag mézzel meglocsolni még melegen, mert az eredeti 2-3 ek. édes bármi kevés bele.
   Az eredeti receptet talán még a mamami.hu Étel, ital, háztartás című fórumán találtam jó régen (de nem vagyok benne biztos, mert akkoriban sajnos még nem írtam fel minden recept mellé a forrást). Ott köleskoch néven fut, de én vettem a bátorságot átnevezni az általam készítettet, egyrészt, mert semmi nincs a sütiben, amitől koch, azaz felfújt lehetne, másrészt mert az én sütim már nem ugyanaz a süti, hanem egy, a család ízlésére módosított változat, több kakaóval, több mézzel, vanília nélkül satöbbi.

   Gyors, finom, kezdőknek is biztos siker! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése